Asiguratii ale caror carduri au avut defectiuni tehnice si care le-au predat la CASMB in vederea retiparirii sunt rugati sa interogheze platforma informatica CERERE ELIBERARE CARD
https://www.casmb.ro/siui_card.php
Daca, urmare interogarii, se primeste urmatorul raspuns:
Pasul 1: Verificati existenta cardului dvs. in retururile aduse de posta la CASMB:
CNP: |
xxxxxxxxxxxxx |
Cardul a fost returnat de Posta la CASMB: |
DA (xxxxxx) |
Cardul a fost deja identificat de catre CASMB |
DA (xxxxxx) |
Cardul a fost identificat si se poate ridica de la CASMB, str. Gheorghe Titeica, nr. 142 |
|
Cardul a fost deja ridicat de catre dvs.: |
NU |
Inseamna ca acest card a fost retiparit si adus la CASMB, situatie in care posesorul cardului/imputernicitul acestuia se poate prezenta in sediul Gheorghe Titeica, nr. 142, sect. 2, pentru ridicarea cardului, in programul de lucru cu publicul:
http://www.cnas.ro/casmb/page/program-cu-publicul-casmb.html
Cardul se ridica in baza copiei actului de identitate al titularului si/sau imputernicitului acestuia si a cererii de eliberare care se completeaza la ghiseu.
IN ATENTIA ASIGURATILOR CARE AU PRIMIT, INCEPAND DIN LUNA IANUARIE, SMS SAU TELEFON SA SE PREZINTE IN VEDEREA RIDICARII CARDULUI NATIONAL DE LA CASMB
Începând cu data de 23 noiembrie, a.c, biroul de eliberare a cardurilor din Sediul Vasile Lascăr nr. 27, sect. 2 se mută în sediul Gheorghe Țițeica nr. 142, sect. 2 și activitatea se desfașoară după următorul program de lucru:
LUNI – MIERCURI: 8,30 – 14,30
JOI: 12 – 18
Pentru a verificarea calitatii de asigurat si a stadiului emiterii (tiparirii) Cardului national, accesati aici:
http://www.cnas.ro/casmb/page/verificare-asigurat.html
Asiguraţii carora nu li s-a emis (tiparit) cardul de sanatate pot beneficia de servicii medicale fara prezentarea acestui document, in baza calitatii de asigurat, urmare verificarii efectuate de catre furnizori aici:
http://www.cnas.ro/casmb/page/verificare-asigurat.html
Cardurile nu se emit (tiparesc) urmare a cererilor depuse de catre asigurati. Pentru asiguratii care implinesc varsta de 18 ani si persoanele care dobandesc calitatea de asigurat comanda de tiparire si distribuire a cardului de sanatate se genereaza automat din sistem. Acestia vor primi cardul naţional de sanatate prin serviciile postale, la domiciliul inscris in cartea de identitate.
Factorii postali au obligatia sa va caute de doua ori la domiciliu, sa va lase avize de prezentare si sa va inmaneze cardurile numai pe baza de semnatura si act de identitate (al Dvs. sau al persoanei desemnate de Dvs. sa va reprezinte). Este interzis ca postasul sa lase cardurile in cutiile postale sau sa le inmaneze unor terti, fara ca acestia sa fie imputerniciti de Dvs.
Cardurile naţionale nedistribuite de catre operatorul de servicii postale si predate de acesta la casele de asigurari de sanatate se distribuie asiguratilor, urmare cererii acestora, de catre casele de asigurari de sanatate, prin prezentarea asiguratilor/imputernicitilor la sediul casei de asigurari de sanatate la care sunt luati in evidenta.
Daca sunteti salariat, solicitati angajatorului Dvs. informatii privind casa de asigurari de sanatate la care v-a declarat de la data intrarii in vigoare a Declaratiei 112.
Pentru asiguratii CASMB, verificarea existentei cardului in retururile aduse de posta se face accesand aici:
https://www.casmb.ro/siui_card.php
VA RUGAM SA CITITI CU ATENTIE INSTRUCTIUNILE PLATFORMEI INFORMATICE SI REZULTATELE INTEROGARII !
Asiguratii care nu au posibilitatea de a lansa cereri prin intermediul aplicatiei informatice si/sau de a printa cererea in format pdf care este returnata prin e-mail vor depune o solicitare scrisa conform modelului de la sectiunea, "Fisiere atasate" (Solicitare ridicare card de la CASMB) la care vor anexa o copie dupa actul de identitate.
In situatia in care cardul nu poate fi ridicat de catre titular, acesta poate fi ridicat de catre o alta persoana, care va da o declaratie conform modelului de la sectiunea "Fisiere atasate" (Declaratie imputernicit) la care va atasa si o fotocopie dupa actul sau de identitate si al titularului cardului.
Solicitarile scrise se pot transmite doar prin serviciile postale/curierat (nu se transmit prin e-mail sau pe fax) sau pot fi depuse direct la oricare dintre registraturile CASMB situate la urmatoarele adrese:
Str. Sergent Matei N. Dumitru nr. 1-3, sector 2, Bucuresti
Str. Gheorghe Titeica nr. 142, sector 2, Bucuresti
Nu se iau in considerare documente cu caracter personal (copii dupa acte de identitate, solicitari de ridicare a cardului) transmise prin e-mail sau fax.
Persoanele care au completat un numar de telefon mobil pe solicitarea de ridicare a Cardului National de Asigurat de la CASMB si ale caror carduri au fost identificate in retururile de la Posta vor fi instiintate printr-un sms expediat de la nr. 1879.
Persoanele care au completat un nr. de telefon fix, vor fi contactate la numarul inscris pe solicitare .
Va rugam sa pastrati sms pana la ridicarea cardului.
Daca ati depus solicitarede ridicare a cardului si nu ati fost contactat telefonic/prin sms in cca 20 de zile, inseamna ca in retururile aduse de posta la CASMB nu se regaseste cardul Dvs. (aspect care poate fi verificat accesand aici: https://www.casmb.ro/siui_card.php
Avand in vedere numarul mare de cereri de ridicare a cardurilor in care nu au fost inscrise numere de telefon sau sunt inscrise numere de telefon eronate, persoanele care au depus cerere de ridicare a cardului de la CASMB sunt rugate sa interogheze platforma informatica CERERE ELIBERARE CARD NATIONAL DE SANATATE, de pe pagina www.casmb.ro.
Lista documentelor necesare pentru eliberarea cardului de asigurat la momentul prezentarii la sediul Gheorghe Țițeica, poate fi vizualizata/descarcata de la sectiunea "Fisiere atasate" (Lista documentelor necesare pt eliberare card.pdf)
Date de contact ale persoanelor nominalizate pe domeniul CEAS
INTERVALUL ORAR PENTRU INFORMATII TELEFONICE
LUNI-JOI, 10-14
Octavian Mirea, tel. 0758 113 516, e-mail: octavian.mirea@casmb.ro
Lidia Comaroni, tel. 0756 036 216, e-mail: lidia.comaroni@casmb.ro
Mentionam ca persoanele de contact NU ofera telefonic sau prin e-mail informatii punctuale privind stadiul distributiei unui card de sanatate, intrucat verificarile se fac in baza datelor cu caracter personal.